Speciaal konijn & konijn

Het konijntje met beweegbare armen en benen is af.

Konijn met beweegbare armen en benen
Hoe heb ik deze gemaakt? Het is een zelfverzonnen knuffel, afgekeken van een knuffel die uit Noorwegen kwam.
Bijzondere is aan deze knuffel dat door een opening aan boven en onderkant  van het lijfje het mogelijk is om de armen en benen langer of korte te maken.
Doordat het konijntje handjes en voetjes heeft trek je het niet te ver door.
Verder heb ik de binnenkant dichtgehaakt met glad katoen, zodat de vulling er niet telkens uit komt en het soepel glijdt. Het truitje verstopt het lijfje. En maakt de knuffel af.Ik vind het een geslaagde ami.  Heb er geen patroon van bijghouden. Wel van een ander konijn. Ook een schatje. Hieronder het patroon.

Konijn (11-2012)
Snoezige Bunny
Van één bol wol heb ik deze snoezige bunny gemaakt. Hieronder volgt de beschrijving van het konijn. De bloem staat niet in deze beschrijving.
Nodig: 1 bol wol, van  200 gram
Haaknaald 7mm

Kopje
Toer 1. Haak 6v in de ring.
Toer 2:  2v in v (12v)
Toer 3:  2v in 2e v (18v)
Toer 4: 2v in elke 3e v (24v)
Toer 5-10: 24v
Toer 11: haak elke 3e en 4e v samen (18v)
Toer 12 - 13: 18v
Toer 14: haak elke 2e en 3e v samen (12v)Toer 15: haak alle steken 2 aan 2 samen (6v)
Afhechten.

Oren
Toer 1. Haak 6v in de ring.
Toer 2: 2v in v (12v)
Toer 3: 2v in 2e v (18v)
Toer 4-5: 18b

Toer 6: haak elke 2e en 3e v samen (12v)
Toer 7-16: 12v
Toer 17: haak alle steken 2 aan 2 samen (6v)

Afhechten

Lijfje
Toer 1. Haak 6v in de ring.
Toer 2: 2v in v (12v)
Toer 3: 2v in 2e v (18v)
Toer 4: 2v in elke 3e v (24v)
Toer 5: 24v
Toer 6: 2v in elke 4e v (30v)
Toer 7-8: 30v
Toer 9: haak elke 4e en 5e v samen (24v)
Toer 10: 24v
Toer 11:haak elke 3e en 4e v samen (18v)
Toer 12: 18v
Toer 13: haak elke 2e en 3e v samen (12v)
Toer 14: 12v
Naai hoofdje op lijfje.

Voorpoot (2x)
Toer 1. Haak 6v in de ring.
Toer 2: 4v, 2 stokjes (6v)

Toer 3-4:  6v
Toer 5: 3v   en lange draad overhouden om vast te naaien

Achterpoot (2x)
Toer 1. Haak 6v in de ring.
Toer 2-6: 6v
Toer 7: 4 v heen, 4 v terug
lange draad om vast te naaien

Oogjes (2x) met dunner katoen / garen!!!
Toer 1. Haak 6v in de ring. met zwart
Toer 2: 2v in v eerste 5v met zwart, 2v in v met wit (12v)
Toer 3: 2v in 2e v (18v)met roze
Toer 4: 2v in elke 3e v (24v) met wit

Staartje
Toer 1. Haak 6v in de ring.
Toer 2: 2v in v (12v)
Toer 3: 2v in 2e v (18v)
Toer 4: 18 v
Toer 5: haak elke 2e en 3e v samen (12v)
Toer 6: 12v
Naai op lijfje.

Pluis op staart maken door elke keer een draadje vast te zetten op een steek. Je bent even bezig, maar het resultaat mag er zijn.