Wasknijper (23) eendje

 Vandaag nog één keer iets van Elisa.
Zij haakte deze als eerste, maar hield toen nog geen patroon bij.
Wel van de zebra en de pandabeer. Maar die hebben jullie al gezien.
Maar een lief klein eendje wilde ik ook wel haken
dus ik hield een patroon bij.
En natuurlijk wordt die dan iets anders... maar zeker zo leuk.
Elisa, bedankt voor je inspiratie!

Elisa haakte volgens mijn patroon en maakte ook een eendje.
.
Nodig: gele katoen, oranje en ik heb gekozen dit keer voor twee kleine knoopjes als oogjes.

Hoofdje:
Kleur geel, haaknaald 2,0
Rij 1: 6 v in magic ring (6)
Rij 2: *2v in v* herhaal 6x (12)
Rij 3: *2v in v, v* herhaal 6x (18)
Rij 4: 18v
Rij 5: *2v in v, 2v* herhaal 6x (24)
Rij 6-8: 24v
Rij 9: *min, 2v* herhaal 6x (18)
Rij 10: 18v
opvullen
Rij 11: *min,v* herhaal 6x (12)
Rij 12: * min* herhaal 6x (6)

Snavel
Kleur oranje, haaknaald 2,0
Rij 1: haak 7 lossen, haak terug langs de lossen (maak een ovaal) haak 2v in de 6e v (12)
Rij 2-3: 12v
Eindig met halve vaste en hecht af. Maak vast in midden van hoofdje.
Niet opvullen!

Oogjes
Naai twee oogjes (kraaltjes of knoopjes) boven het snaveltje. Elisa, heeft boven op het hoofdje nog een leuke kuif gemaakt, van enkele losse draadjes.

Lijfje
Kleur geel, haaknaald 2,0
R1: 6v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 6x (12)
R3: 12v
R4-9; wissel van kleur, 12 v
Maak dit twee keer. Leg ze tegen elkaar aan en haak rondom beide poten. Begin in het midden en haak de twee aan elkaar door 2v samen te haken (min). Dit is de eerste steek van rij 10
R10: min, 10v, min, 10v (22)
R11-12: 22v
R13: 5v, min, 8v, min, 5v (20)
R14: 20v
R15: 5v, min, 6v. min, 5v (18)
R16: 18v
R17:4v, min, 6v,min, 4v (16)
R18: 16v
stop de wasknijper er nu in, anders past het niet meer.
R19: *min,v* herhaal 6x (12)
R20-22: wissel van kleur als voor de voetjes of haar van poppetje; 12v
R23: *min,v* herhaal 4x (8)
R24: min tot het gat dicht is, of afhechten

Zet het hoofdje op het midden van de wasknijper.

En klaar is je eendje!

Morgen een hertje

Reacties

  1. Wat een schatje. De witte knoopjes geeft het eendje een lieve uitstraling. Goed bedacht. Het blijft verrassend wat mensen allemaal hebben bedacht.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Margaret.
    Ik heb ze nu ook bijna allemaal zelf gemaakt... dus in november kunnen ze op de tractatie...