Wasknijper (24) hertje

Het hertje is volledig gebaseerd op het patroon van het vosje.
Eigenlijk lijkt hij er ook nog wel erg op.
Het verschil zit hem in de vlekjes op de rug.
Zo zie je maar hoe makkelijk op een basispatroon je iets anders kunt maken.

Lijf
start met zwart
R1: 6v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 6x (12)
R3: 12v
R4-9; wissel van kleur, 12 v
Maak dit twee keer. Leg ze tegen elkaar aan en haak rondom beide poten. Begin in het midden en haak de twee aan elkaar door 2v samen te haken (min). Dit is de eerste steek van rij 10
R10: min, 10v, min, 10v (22)

R11-12: 22v
R13: 5v, min, 8v, min, 5v (20)
R14: 20v
R15: 5v, min, 6v. min, 5v (18)
R16: 18v
R17:4v, min, 6v,min, 4v (16)
R18: 16v
stop de wasknijper er nu in, anders past het niet meer.
R19: *min,v* herhaal 6x (12)
R20-22: wissel van kleur naar zwart als voor de voetjes ; 12v
R23: *min,v* herhaal 4x (8)
R24: min tot het gat dicht is, of afhechten.

Hoofd  zelfde als die van het vosje
R1: wit;4v in magic ring
R2: 4v
R3: oranje; 2v in v, v,2v in v, v (6)
R4: 6v
R5:*2v in v* herhaal 6x (12)
R6: *2v in v, v* herhaal 6x (18)
R7: 18v
R8:
*2v in v, 2v* herhaal 6x (24)
R9-10: 24v
R11: *min, 2v* herhaal 6x (18)
R12: *min, v* herhaal 6x (12)
R13: *min* herhaal 6x (6)
R14: *min* herhaal 3x (3)

afhechten
Oren  (2x)
R1: oranje; 4v in magic ring (4)
R2: 4v
R3: *2v in v* herhaal 4x (8)
R4: wit; 2 lossen, 3stokjes in v, hv
dubbelvouwen en vastnaaien aan hoofd.

Staart
R1: wit; 4v in magic ring(4)
R2: 4v
R3: oranje; *2v in v* herhaal 4x (8)
R4-5; 8v
R6: *min,2v* herhaal 2x (6)
R7: 6v

Morgen een hollandse KOE

Reacties

  1. och wat zijn ze toch super schattig :)
    dank je wel voor het delen