Herfstblaadjes

Joepie!!! Het is herfst!!!
Die prachtige kleuren in het bos...
De blaadjes die van de bomen vallen.
En als de zon schijnt heerlijk wandelen op zoek naar eikels en mooie bladeren
.
Maar meestal in Nederland gaat het ook gepaard met (lichte) regen en wind.
En als dat zo is - zoals vandaag - dan doe ik lekker de verwarming aan. 
Ik nestel me op de bank met een kop warme thee, een lekker muziekje aan en....

met natuurlijk een haakwerkje.

Om de herfstsfeer ook thuis te krijgen kan je natuurlijk blaadjes zoeken, samen met kastanjes en eikeltjes... Maar je kan ze ook haken.
Speciaal voor de herfst heb ik  een mini patroontje geschreven:

Herfstblaadjes.

Benodigdheden: restjes van je katoen - in herfstkleuren.
Haaknaald 2,0 of 2,5mm

Patroon:
Rij1: haak 10 lossen;
Rij 2: begin in de 2e losse vanaf de haaknaald. hv in elke steek (9);

Rij 3:  wissel van kleur - haak achtereenvolgens in elke steek van rij 2: 1 v, 1 stokje, 4x dubbel stokje, 2 stokjes, 3v in laatste steek.
Rij 4: haak terug aan de andere kant van rij 2 (Let op: in de buitenste lus van elke halve vaste)  2 stokjes, 4 x dubbel stokjes, 1 stokje, 1 vaste, en sluit af met 1 halve vaste in eerste steek van rij 3.

Rij 5: (steeltje) haak 5 lossen, keren, haak vanaf 2e losse 4 halve vasten terug en hecht af.

Haak zoveel verschillende blaadjes, in herfst kleuren  als je wilt.
Leuk kaarsje in het midden en klaar is je "herfst" hoekje.

Fijn weekend allemaal!
AmiFan

Reacties

  1. Ik heb je patroon van de blaadjes direct aan mijn collectie toegevoegd. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze tijd in de herfst is heerlijk als het droog is. Dan is het bos zo mooi met blaadjes, eikeltjes, kastanjes en met prachtige paddenstoelen.
    Goed idee om met regen lekker te haken en zelf een schaal met mooie gehaakte blaadjes te maken. Die blijven mooi. Bedankt voor het patroon.

    Groetjes en fijne dag, Margaret